Blog

Waarom zijn Dynamic Search Ads (DSA’s) essentieel voor jouw bedrijf?

Search-campagnes van Google vormen al jaren een belangrijke inkomstenbron voor vele bedrijven. Een specifiek type Search-campagne die cruciaal kan zijn voor jouw bedrijf is een Dynamic Search Ad (DSA), ofwel een dynamische zoekadvertentie. Heb jij als bedrijf een goed ontwikkelde website met uitgebreide en goede content? Dan is het gebruik van DSA’s een ultieme uitkomst voor jou. Waarom? Lees dat nu in deze blogpost.

Hoe werken DSA’s?

Bij Dynamic Search Ads (DSA’s) worden de koppen en bestemmingspagina’s van je advertenties automatisch gegenereerd op basis van de content op jouw website. Vandaar dat het voor dit type campagne ook cruciaal is dat je website goed ontwikkeld is met uitgebreide en geschikte content. Uniek aan het gebruik van DSA’s is dan ook dat je als adverteerder slechts een beschrijving aan de advertentie hoeft toe te voegen, waarna de overige input geleverd wordt door Google op basis van je website-informatie. Zo staat je effectieve zoekcampagne dan ook in no-time live, zodat je direct het succes van je campagne kunt monitoren.

Dynamic-Search-ads-dsa-Online-Klik

Waarom zou je gebruikmaken van DSA’s?

  1. Snel veel (potentiële) klanten bereiken

Door het vrijwel geheel automatisch generen van je advertentie zijn DSA’s relatief snel opgezet. Het is bij dit type immers niet meer nodig om een uitgebreid zoekwoorden onderzoek te doen en de campagne op basis van deze zoekwoorden op te zetten. Dit zorgt er dan ook voor dat je zoekcampagne sneller live kan staan, waarna je binnen een mum van tijd veel (potentiële) klanten op effectieve wijze kunt bereiken.

  1. Ontdek nieuwe zoekwoorden voor je bestaande Search-campagnes

Naast het gegeven dat DSA’s snel opgezet kunnen worden én ook nog veel verkeer kunnen trekken, zijn deze campagnes ook nog zeer interessant om ze naast je overige Search-campagnes te laten draaien. In je bestaande Search-campagnes zullen immers onherroepelijk zoekwoorden ontbreken die eigenlijk heel interessant zijn om deel te laten zijn van je Search-campagne. Met DSA’s, grotendeels gecreëerd door Google, ontdek je dan ook nieuwe zoekwoorden waar je in je bestaande campagnes niet aan gedacht had. Naast dat DSA’s dan ook bijdragen aan je bereik zorgen ze bovendien voor input van nieuwe zoekwoorden voor het optimaliseren van je bestaande Search-campagnes.

Nieuwe-zoekwoorden-voor-search-campagnes-Online-Klik

Kortom, wil jij twee vliegen in één klap slaan met het implementeren van effectieve DSA’s? Uiteraard! Je bereikt immers snel veel verkeer en werft ook nog data om je bestaande Search-campagnes te optimaliseren, wat op zijn beurt ook weer positieve resultaten geeft voor je bestaande campagnes!

Hulp nodig bij opzet DSA’s?

Beschikt jouw bedrijf ook over een goed ontwikkelde website met uitgebreide en goede content? Of heeft je bedrijf de wens om dit te gaan verwezenlijken, ook om dan helemaal klaar te zijn voor het effectief gebruik van DSA’s? Wij helpen je graag. Onze SEO- en SEA-specialisten staan uiteraard voor je klaar om je content te verrijken en DSA’s voor je op te zetten. Neem vrijblijvend contact met ons op.