Vanaf 24 juli is het zover. De lang verwachte overgang van Google Adwords naar Google Ads. Door de ene marketeer al volledig eigen gemaakt, voor de ander een totaal andere wereld. We hebben enkele nieuwe features van Google Ads voor je uitgelicht. Durf jij vóór 24 juli de overstap te maken?
Overview
Met het nieuwe overzicht bespaar je volgens Google tot wel 20% van je tijd. Zo kun je in een oogopslag de grootste wijzigingen in je account zien en worden de best presterende zoek- en display-advertenties getoond. Daarnaast toont het overzicht nieuwe zoekopdrachten, veilinginzichten, prestaties per apparaat en de beste dagen en tijdstippen om advertenties weer te geven.
Promotie-extensie
Google ads biedt een nieuw soort extensie aan: de promotie-extensie. Deze extensie geeft je de mogelijkheid om specifieke producten en aanbiedingen uit te lichten. Dit kun je doen aan de hand van een kortingspercentage of een geld korting. Super handig voor vaste feestdagen, maar je kunt ook een custom periode instellen om specifieke kortingsacties te communiceren.
Samensmelting van advertenties en advertentie-extensies
Vind jij het ook zo vervelend dat de advertenties en extensies van elkaar gescheiden zijn in de huidige Adwords interface? Goed nieuws: dat behoort bij Google Ads tot het verleden!
Je kunt nu na één klik zien welke extensies aan je advertenties gekoppeld zijn. Een ander handigheidje is het nieuwe extensie overzicht. Het is niet langer nodig om te switchn tussen extensie typen. Alle extensies van de betreffende advertentie staan in één lijst.
Bodaanpassingen voor oproepextensies
Wil je dat je oproepextensie vaker wordt weergegeven? Dat kan in de nieuwe interface. Het is mogelijk om biedingen aan te passen, zodat je oproepextensies meer worden vertoond.
Showcaseadvertenties voor Shopping
Ook Google Shopping krijgt een nieuwe functie. Shopping-showcaseadvertenties geven je de kans om producten gezamenlijk te presenteren. Zo worden verwante producten gegroepeerd voor meer generieke termen. Deze functie is nog niet direct inzetbaar in Nederland, maar dat zal niet lang meer op zich laten wachten.
De bovenstaande nieuwe features zijn slechts een kleine greep uit de vele nieuwe mogelijkheden die Google Ads te bieden heeft. Kortom: genoeg reden om de nieuwe interface te ontdekken.
Ben je benieuwd hoe wij het nieuwe Google Ads in kunnen zetten voor jouw organisatie? Twijfel dan niet en vraag een quickscan aan!