Data development
Home  → Diensten  → Data analytics  → Data development
Data development
Data verzamelen is één ding, data development gaat nog een stap verder dan dat! Data development stelt je in staat je doelgroep écht te begrijpen, hun behoeftes beter in kaart te brengen, beter te kunnen personaliseren en gerichter en effectiever met de doelgroep te kunnen communiceren. En dat allemaal op basis van data! Klinkt dat als muziek in je oren? Mooi. We vertellen je graag wat je van ons kunt verwachten als jouw Data development partij.Â
Data development, wat is dat eigenlijk?
Data analytics kan niet zonder data development. Deze stap zetten we nádat we jouw data verzameld hebben. Nu hoor ik je denken: data development, wat is dat dan precies?
Â
Bij Online Klik betekent ‘data development’ de creatie van scripts op maat, die zijn opgebouwd in programmeertaal Python. En met ‘op maat’ bedoelen we ook echt op maat. Zo gaan we het schrijven van gepersonaliseerde API koppelingen om data te ontsluiten en om analyses uit te voeren, niet uit de weg. Sterker nog, onze data specialisten dromen ervan!
Â
Met deze gepersonaliseerde scripts kunnen we alle soorten data ontsluiten en voor jou inzichtelijk maken, om zo jouw complexe data-vraagstuk op te lossen. Ook wanneer je nog niet zit met een data-vraagstuk, weten we zeker dat de inzichten die we voor jou creëren, je kunnen helpen naar die volgende stap. Data spreekt namelijk boekdelen.Â
Â
Data cleanen: de grote schoonmaak van jouw data
Een ander belangrijk onderdeel van data development is het klaarmaken van de uiteindelijke dataset. Je kunt je voorstellen dat niet alle verzamelde data even relevant is. De rauwe dataset bevat namelijk een hoop ruis. Daarom voeren we een grote schoonmaak uit en gebruiken we Python om jouw data te cleanen voor het in Google BigQuery wordt opgeslagen. Zo kunnen we uiteindelijk zuivere conclusies trekken.
Eindeloze mogelijkheden met data development
Met die gepersonaliseerde scripts is eigenlijk alles mogelijk! Dat komt natuurlijk omdat we het in-house creëren en volledig baseren op jouw wensen. Benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is? We geven je graag een aantal voorbeelden hoe wij creatief omgaan met data.
Een RFM analyse gaat in op de Recency, Frequency en Monetary waarde van klanten. Door deze gegevens te analyseren, kunnen wij jouw klanten effectief segmenteren. Het resultaat? Campagnes die beter presteren en gerichte focus op de klantsegmenten die er écht toe doen. Ontketen het potentieel van je klantdata en maximaliseer het rendement van je marketinginspanningen.
Welke producten belanden samen in het winkelmandje? Welke combinaties zorgen voor de meest succesvolle aankopen? Onze market basket analyse onthult de verborgen correlaties tussen producten. Hiermee ontdek je niet alleen de beste upsell kansen, maar kun je ook de algehele klantervaring verbeteren met waardevolle productaanbevelingen. Dit resulteert niet alleen in een hogere omzet, maar ook in tevreden klanten die de relevantie van je aanbod waarderen.
Kennis is macht, vooral als het gaat om de waarde van je klanten. Onze Customer Lifetime Value analyse biedt diep inzicht in de waarde die individuele klanten gedurende hun hele levenscyclus genereren. Dit stelt je in staat om gericht te focussen op klanten met een hoge customer lifetime value, waardoor je jouw marketingstrategieën optimaliseert voor duurzame en winstgevende klantrelaties.
Wij geloven in de kracht van data en de eindeloze mogelijkheden die het biedt. Neem de regie over jouw data-driven succesverhaal en ontdek hoe data development jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kunnen stuwen.
Zij gingen je voor: By-bar
Ontdek de kracht van data
Hebben we je aandacht weten te wekken? Is het belang en de urgentie van de juiste data binnengekomen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Onze data specialisten houden wel van een uitdaging en helpen je graag bij jouw vraagstuk. Hoe sneller je contact opneemt, hoe sneller we kunnen groeien.
Daniëlle van Essen
Algemeen directeur
Daag jij onze data-specialisten uit?
Benieuwd naar de mogelijkheden die innovatieve data-analyse voor jouw bedrijf kan bieden? Laat geen tijd verloren gaan.Â