Julia Somers

SEO-specialist

Julia is dé SEO specialist die je moet hebben als je serieus werk wilt maken van je online zichtbaarheid – tenzij je tevreden bent met een Google-positie op de tiende pagina. Ze is een expert in het optimaliseren van écht helpful content, het verstrekken van technisch SEO-advies, maar ook het opzetten van Digital PR en linkbuilding campagnes. Maar het echte geheim achter haar succes is haar niet-aflatende drive voor perfectie. Haar agenda is een waar meesterwerk – het heeft de precisie van een Zwitsers horloge. 

Tools als Semrush, Moz en Ahrefs kent ze als haar broekzak. En ze is niet bang om haar SEO-strategie op basis van deze tools te baseren – hoe meer data, hoe beter. Als ze niet aan het werk is, dan ruilt ze deze SEO-tools in voor haar spiegelreflexcamera. Fotografie is haar passie, en ze is vastbesloten om die passie verder uit te breiden. Daar ga je zeker nog meer van zien!

De kracht van Julia

Zoekwoordonderzoek en zoekwoord strategie
0%
Content optimalisatie en creatie
0%
Technische optimalisaties
0%

Koffieklets

De ideale gelegenheid om onze sterspelers beter te leren kennen. Wat zijn hun passies, hobby's en grootste blunders? Maar bovenal, waar blinken ze in uit? Schenk een heerlijk kopje koffie in, want het is tijd voor een goed gesprek met Julia! ☕

De blogs van Julia

25 november 2024

Inhaakkalender 2025: de basis voor jouw relevante content

Is je contentstrategie voor 2025 nog niet klaar? Dan komt deze blog als geroepen! Hier vind je een overzicht van belangrijke “inhakers” en vijf tips om je contentplanning naar een hoger niveau te tillen. Zorg dat je jouw merk het hele jaar door in de spotlight zet met een goed doordacht en actueel contentplan. Lees verder!
12 augustus 2024

Een LinkedIn artikel delen: is dat wel goed voor je SEO?

LinkedIn-artikelen kunnen door Google worden geïndexeerd en bieden voordelen zoals het vergroten van je bereik en autoriteit. Ze kunnen echter geen SEO-voordeel voor je website opleveren. Het is belangrijk om duplicate content te vermijden door artikelen eerst op je website te plaatsen of ze op LinkedIn te herschrijven. Zorg voor goede opmaak, zoekwoorden en een pakkende titel.
6 juni 2024

Tips om een landingspagina wél te laten converteren

Een effectieve landingspagina focust niet alleen op verkeer, maar vooral op conversie. Zorg voor een helder doel, speel in op de behoeften en emoties van je doelgroep en minimaliseer afleiding. Gebruik overtuigende teksten, een strategische call-to-action en houd rekening met eye tracking. Optimaliseer voor alle apparaten en test regelmatig om je conversieratio te verhogen.
3 juni 2024

Verbeter je marketingstrategie: combineer SEO en SEA [stappenplan]

Ontdek hoe je SEO en SEA effectief kunt combineren om zowel je organische zichtbaarheid te vergroten als je advertentiekosten te verlagen. Leer de kneepjes van het vak en gebruik tools zoals Google Ads, Google Search Console, SEMrush, en Search Analytics for Sheets voor een uitgebreide SEO/SEA-analyse. Optimaliseer je strategieën voor betere resultaten en een hogere ROI.
8 januari 2024

6 tips voor de perfecte interne linkstructuur

Een sterke interne linkstructuur verbetert de gebruikerservaring en SEO-prestaties. Belangrijke tips zijn onder andere het vermijden van orphan pages, het geven van linkwaarde aan cruciale pagina’s, het voorkomen van broken links, het zorgen voor voldoende link juice, het gebruik van duidelijke anchor teksten, en het creëren van een logische hiërarchie op de website.
16 november 2023

Google Organic Shopping wordt steeds prominenter vertoond, kansen voor groei!

Heb jij al Google Organic Shopping resultaten gezien in de algemene SERP van Google? Voor ons bij Online Klik is het iets om enthousiast over te zijn – het is namelijk een gamechanger voor e-commerce bedrijven, groot of klein. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van organische Google Shopping resultaten en hoe jij dit in je voordeel kunt gebruiken.
24 juli 2023

Een nieuwe manier van zoeken met de Search Generative Experience

Al tientallen jaren helpt AI Google Search “onder de motorkap”. Met de aankondiging van de Search Generative Experience wordt de zoekervaring nog verder verbeterd. Hierin wordt de kracht van eerdere innovaties als BERT, LLMs en MUM meegenomen. Google geeft zelf aan nog maar het topje van de ijsberg bereikt te hebben als het gaat om wat mogelijk is met generatieve AI. Als eerste experiment van hun programma Search Labs gaan ze nu de Search Generative Experience verder uitrollen en ontwikkelen.
26 juni 2023

De invloed van AI op je SEO-strategie

In de wereld van SEO is het cruciaal om hoog te scoren in zoekresultaten, en de opkomst van Artificial Intelligence (AI) heeft de spelregels veranderd. In deze blog wordt besproken hoe AI invloed heeft op je SEO-strategie en hoe je er optimaal gebruik van kunt maken. Het belang van een goede positie in zoekresultaten wordt benadrukt, en er worden tips gegeven om AI-tools en -technieken te implementeren voor betere SEO-resultaten.
30 mei 2023

Het belang van een zoekwoorden onderzoek: de basis voor jouw SEO strategie

Je hebt de knoop doorgehakt: je gaat aan de slag met SEO om je organische zichtbaarheid binnen Google te verbeteren. Super! Misschien ga je hier zelf mee aan de slag, of misschien heb je de hulp van een bureau ingeschakeld. In beide gevallen is het handig om te weten hoe je start met SEO. Het antwoord daarop is simpel: met een zoekwoorden onderzoek!
25 november 2024

Inhaakkalender 2025: de basis voor jouw relevante content

Is je contentstrategie voor 2025 nog niet klaar? Dan komt deze blog als geroepen! Hier vind je een overzicht van belangrijke “inhakers” en vijf tips om je contentplanning naar een hoger niveau te tillen. Zorg dat je jouw merk het hele jaar door in de spotlight zet met een goed doordacht en actueel contentplan. Lees verder!
12 augustus 2024

Een LinkedIn artikel delen: is dat wel goed voor je SEO?

LinkedIn-artikelen kunnen door Google worden geïndexeerd en bieden voordelen zoals het vergroten van je bereik en autoriteit. Ze kunnen echter geen SEO-voordeel voor je website opleveren. Het is belangrijk om duplicate content te vermijden door artikelen eerst op je website te plaatsen of ze op LinkedIn te herschrijven. Zorg voor goede opmaak, zoekwoorden en een pakkende titel.
6 juni 2024

Tips om een landingspagina wél te laten converteren

Een effectieve landingspagina focust niet alleen op verkeer, maar vooral op conversie. Zorg voor een helder doel, speel in op de behoeften en emoties van je doelgroep en minimaliseer afleiding. Gebruik overtuigende teksten, een strategische call-to-action en houd rekening met eye tracking. Optimaliseer voor alle apparaten en test regelmatig om je conversieratio te verhogen.
3 juni 2024

Verbeter je marketingstrategie: combineer SEO en SEA [stappenplan]

Ontdek hoe je SEO en SEA effectief kunt combineren om zowel je organische zichtbaarheid te vergroten als je advertentiekosten te verlagen. Leer de kneepjes van het vak en gebruik tools zoals Google Ads, Google Search Console, SEMrush, en Search Analytics for Sheets voor een uitgebreide SEO/SEA-analyse. Optimaliseer je strategieën voor betere resultaten en een hogere ROI.
8 januari 2024

6 tips voor de perfecte interne linkstructuur

Een sterke interne linkstructuur verbetert de gebruikerservaring en SEO-prestaties. Belangrijke tips zijn onder andere het vermijden van orphan pages, het geven van linkwaarde aan cruciale pagina’s, het voorkomen van broken links, het zorgen voor voldoende link juice, het gebruik van duidelijke anchor teksten, en het creëren van een logische hiërarchie op de website.
16 november 2023

Google Organic Shopping wordt steeds prominenter vertoond, kansen voor groei!

Heb jij al Google Organic Shopping resultaten gezien in de algemene SERP van Google? Voor ons bij Online Klik is het iets om enthousiast over te zijn – het is namelijk een gamechanger voor e-commerce bedrijven, groot of klein. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van organische Google Shopping resultaten en hoe jij dit in je voordeel kunt gebruiken.
24 juli 2023

Een nieuwe manier van zoeken met de Search Generative Experience

Al tientallen jaren helpt AI Google Search “onder de motorkap”. Met de aankondiging van de Search Generative Experience wordt de zoekervaring nog verder verbeterd. Hierin wordt de kracht van eerdere innovaties als BERT, LLMs en MUM meegenomen. Google geeft zelf aan nog maar het topje van de ijsberg bereikt te hebben als het gaat om wat mogelijk is met generatieve AI. Als eerste experiment van hun programma Search Labs gaan ze nu de Search Generative Experience verder uitrollen en ontwikkelen.
26 juni 2023

De invloed van AI op je SEO-strategie

In de wereld van SEO is het cruciaal om hoog te scoren in zoekresultaten, en de opkomst van Artificial Intelligence (AI) heeft de spelregels veranderd. In deze blog wordt besproken hoe AI invloed heeft op je SEO-strategie en hoe je er optimaal gebruik van kunt maken. Het belang van een goede positie in zoekresultaten wordt benadrukt, en er worden tips gegeven om AI-tools en -technieken te implementeren voor betere SEO-resultaten.
30 mei 2023

Het belang van een zoekwoorden onderzoek: de basis voor jouw SEO strategie

Je hebt de knoop doorgehakt: je gaat aan de slag met SEO om je organische zichtbaarheid binnen Google te verbeteren. Super! Misschien ga je hier zelf mee aan de slag, of misschien heb je de hulp van een bureau ingeschakeld. In beide gevallen is het handig om te weten hoe je start met SEO. Het antwoord daarop is simpel: met een zoekwoorden onderzoek!

Maak kennis met onze andere specialisten

Jordi Hagedoorn

Commercieel directeur

Nicky Samijn

Performance strateeg

Jesse Bertrams

Creative concept creator & video designer

Zoekwoordonderzoek en zoekwoord strategie

0%

Content optimalisatie en creatie

0%

Technische optimalisaties

0%
0%