Richard Swaans

Head of SEA

Als je iemand zoekt die voor de volle 100% ergens voor gaat, dan heb je Richard nodig. Zegt hij ooit “nee”? We hebben het hem nauwelijks horen zeggen de afgelopen jaren. Niet tegen een uitdagende SEA-campagne, niet tegen een innovatieve challenge en zéker niet tegen een borrel bij de vrijmibo. Als Head of SEA trekt hij de kar voor innovaties. Niet alleen binnen het team, maar voor heel Online Klik. Nieuwe strategieën? Testen we. Complexe accounts? Fixen we. Google Ads die weer eens raar doet? Spanning alom, maar Richard houdt het hoofd koel en de campagnes winstgevend.

Hart voor de zaak, hart voor collega’s en altijd bereid net dat extra stapje te zetten. Klein van stuk, groot in impact. Dat is onze Rich.

De kracht van Richard

Analyseren resultaten
0%
Channable
0%
Conversiemetingen
0%

Koffieklets

De ideale gelegenheid om onze sterspelers beter te leren kennen. Wat zijn hun passies, hobby's en grootste blunders? Maar bovenal, waar blinken ze in uit? Schenk een heerlijk kopje koffie in, want het is tijd voor een goed gesprek met Richard! ☕

De blogs van Richard

11 oktober 2024

Google Ads voorbereidingen: Black Friday en de feestdagen

Het on-page optimalisatiescript automatiseert het proces van SEO-optimalisatie, door data uit Google Search Console te combineren met on-page elementen. Door Python te gebruiken, genereert het script per URL een relevant zoekwoord en beoordeelt of dit in cruciale elementen is verwerkt. Met dit stappenplan bespaar je tijd door eenvoudig kansen voor optimalisaties te spotten en snel verbeteringen door te voeren, zonder handmatig werk.
13 juli 2023

Is Google Bard de gamechanger in online advertising?

Ontdek de wereld van Google Bard, een geavanceerd Conversational AI-model dat de kracht heeft om ons dagelijks leven te transformeren. Lees ons blogartikel om meer te weten te komen over de essentie van Bard, hoe het werkt, het doel erachter en de unieke kenmerken die dit model onderscheiden van andere AI-modellen. Ontdek hoe Artificial Intelligence (AI) in een razend tempo evolueert en de potentie heeft om talloze aspecten van ons leven te veranderen.
24 maart 2023

Ghost advertenties essentieel binnen Google

Jij vraagt jezelf wellicht ook af wat het effect van Google Ads is voor jouw bedrijf. We zien dan wel vele leads komen uit onze Google advertenties, maar zouden we deze doelgroep echt niet bereiken als we Ads niet zouden inzetten? Dit wil je als bedrijf uiteraard graag inzichtelijk krijgen, omdat je hier dan nader op kunt sturen. Deze waarschijnlijkheid kun je in beeld krijgen, wel met de opzet van ‘ghost advertenties’.
19 september 2022

Waarom zijn Dynamic Search Ads (DSA’s) essentieel voor jouw bedrijf?

Wil je jouw betaalde advertentiekanalen ook effectief inzetten, zodat je meer omzet kunt genereren voor je bedrijf? Lees dan direct onze nieuwe blogpost waarin het belang van Dynamic Search Ads (DSA’s) uiteengezet wordt. Het opzetten van effectieve DSA’s kan namelijk een cruciale basis vormen voor het succes van je Search-campagnes. Lees hier waarom je dit type campagne zeker moet inzetten!
2 augustus 2022

Beïnvloeding psychologie toegepast in Google Ads

Soms zie je door de bomen het bos niet meer, zeker in tijden van social media, traditionele tv reclames en natuurlijk campagnes in Google is het lastig onderscheidend te zijn.
7 maart 2022

Auto Apply Recommendations: Google blijft verder automatiseren

Afgelopen jaren is Google alleen maar verder aan het automatiseren met de opkomst van Smart Shopping campagnes, Performance Max campagnes en geautomatiseerde biedstrategieën. Eén van de meest nieuwe features zijn de Auto Apply Recommendations (AAR). In deze blog leggen we je alle mogelijkheden, voor- en nadelen uit!
6 oktober 2021

Google Ads: Lead form extension

Maak jij gebruik van advertenties in de zoekresultaten van Google Ads? Dan kun je gebruik maken van lead form extensions. Hoe zet je een leadformulier op en waar komen de leads terecht? Je leest er alles over in ons nieuwe blogartikel.
11 oktober 2024

Google Ads voorbereidingen: Black Friday en de feestdagen

Het on-page optimalisatiescript automatiseert het proces van SEO-optimalisatie, door data uit Google Search Console te combineren met on-page elementen. Door Python te gebruiken, genereert het script per URL een relevant zoekwoord en beoordeelt of dit in cruciale elementen is verwerkt. Met dit stappenplan bespaar je tijd door eenvoudig kansen voor optimalisaties te spotten en snel verbeteringen door te voeren, zonder handmatig werk.
13 juli 2023

Is Google Bard de gamechanger in online advertising?

Ontdek de wereld van Google Bard, een geavanceerd Conversational AI-model dat de kracht heeft om ons dagelijks leven te transformeren. Lees ons blogartikel om meer te weten te komen over de essentie van Bard, hoe het werkt, het doel erachter en de unieke kenmerken die dit model onderscheiden van andere AI-modellen. Ontdek hoe Artificial Intelligence (AI) in een razend tempo evolueert en de potentie heeft om talloze aspecten van ons leven te veranderen.
24 maart 2023

Ghost advertenties essentieel binnen Google

Jij vraagt jezelf wellicht ook af wat het effect van Google Ads is voor jouw bedrijf. We zien dan wel vele leads komen uit onze Google advertenties, maar zouden we deze doelgroep echt niet bereiken als we Ads niet zouden inzetten? Dit wil je als bedrijf uiteraard graag inzichtelijk krijgen, omdat je hier dan nader op kunt sturen. Deze waarschijnlijkheid kun je in beeld krijgen, wel met de opzet van ‘ghost advertenties’.
19 september 2022

Waarom zijn Dynamic Search Ads (DSA’s) essentieel voor jouw bedrijf?

Wil je jouw betaalde advertentiekanalen ook effectief inzetten, zodat je meer omzet kunt genereren voor je bedrijf? Lees dan direct onze nieuwe blogpost waarin het belang van Dynamic Search Ads (DSA’s) uiteengezet wordt. Het opzetten van effectieve DSA’s kan namelijk een cruciale basis vormen voor het succes van je Search-campagnes. Lees hier waarom je dit type campagne zeker moet inzetten!
2 augustus 2022

Beïnvloeding psychologie toegepast in Google Ads

Soms zie je door de bomen het bos niet meer, zeker in tijden van social media, traditionele tv reclames en natuurlijk campagnes in Google is het lastig onderscheidend te zijn.
7 maart 2022

Auto Apply Recommendations: Google blijft verder automatiseren

Afgelopen jaren is Google alleen maar verder aan het automatiseren met de opkomst van Smart Shopping campagnes, Performance Max campagnes en geautomatiseerde biedstrategieën. Eén van de meest nieuwe features zijn de Auto Apply Recommendations (AAR). In deze blog leggen we je alle mogelijkheden, voor- en nadelen uit!
6 oktober 2021

Google Ads: Lead form extension

Maak jij gebruik van advertenties in de zoekresultaten van Google Ads? Dan kun je gebruik maken van lead form extensions. Hoe zet je een leadformulier op en waar komen de leads terecht? Je leest er alles over in ons nieuwe blogartikel.

Maak kennis met onze andere specialisten

Daniëlle van Essen

Algemeen directeur

Frits van Dijk

SEO-specialist

Silvana Matoerbongs

Graphic designer

Analyseren resultaten

0%

Channable

0%

Conversiemetingen

0%
0%